Til min overraskelse blev januar ikke udnævnt som det mest upopulære måned..
Jeg kan ikke finde meget positivt at sige om januar. Skal jeg finde noget positivt skal jeg lede intensivt i mit sind og hjerne.
En januardag er den mest grå af grå dage. Omringet af den truer den med at slukke selv den spinkle livsgnist man måtte have i behold efter en dyr december og en vanligt skuffende nytårsaften. Det eneste formildende, og det som giver trøst, er at dagen bliver længere hver dag.
I år føles januar særlig slem. Grundet det det satans vejr. Jeg fører ikke statstik men det har sneet, fyge og blæst. Og så har vi haft en del dage med frost. Frost i sig selv er måske ikke slemt men i kombi med blæst ? Nej tak.
Januar er den første måned i et år og måske en tid for at sætte sig mål og intentioner for det kommende år og for at reflektere over det forgangne år ? Nej tak. Ingen nytårsforsæt til mig !
Der er flere ting jeg kan glæde mig over dog men det er fandeme ikke januar skyld ! Det er helt noget vi har klaret selv. Vi har bestilt tur til Firenze, min bog “Nedslag og Fragmenter” er ankommet og jeg har gjort flere tøjmæssige kup. Intet mindre end kup ! Både nyt tøj men også tøj, som har haft ejermænd før mig.
Tanken om at vores tur til Paris rykker tættere på hver dag giver lidt trøst og lys.
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi:
Januar måned er opkaldt efter Janus, romersk gud. Ældre dansk navn glugmåned. I Danmark blev januar årets første måned fra begyndelsen af 1300-tallet.