Det har jeg lavet i min april 2026

Nu er det det ikke sådan april 2026 går over i historien men den har dog været der

April måned er en underligt måned. Ustabil og omskiftelig. Som Trump. Det bliver aldrig min favoritmåned men dem kan jeg også kun have een af.

Jeg fik besøgt “Café Society” på Ordupgaard og naturligvis synes jeg den var god. Den omtaler jo Paris, ikke…Det er altid sjovt når man kan nikke genkendende, nærmest indforstået. “Gennem 57 værker undersøger udstillingen Café society på Ordrupgaard veloplagt det parisiske forlystelsesliv i la belle époque.”  – fra anmeldelse i Weekendavisen af Signe Wulff, hvis bog ” TIL BORDS MED KUNSTNERNE I PARIS” familien har stor glæde af.

Det blev også tid til generalforsamling i andelboligforeningen, hvor jeg har råderet over en bolig. Det er altså op af bakke. Meget lille interesse og endnu mindre nysgerrighed på hvordan fx økonomi hænger sammen. Jeg er med på, at min måde at stille spørgsmål godt kan virke som en kritik. Det er det også.

Vi har spist på Fru Nimb igen. Første gang i sæsonen. Er ikke stikker på vi gør det igen. Det fejler jo ikke noget men…så er der bedre på Palægade, hvor vi fejrede vores perlebryllup (30 år). Er også blevet til et besøg igen på Judie i Nyhavn . Mad på både plejer ikke at være godt (fx. Oslo-båden, Storebæltsfærgen, Saga Fjord) men Judie kan. Fik en galette på La Galette. Glimrende !

En ven skal giftes til efteråret. Kærlighed er jo ikke sådan at slå ned og det er dejligt at opleve. Han ville gerne have et jakkesæt og jeg tilbød at gå med. Først i Suipsupply og så i Deerest. Havde ventet at Suitsupply ville være vinder. Men nej. Deerest var klart en vinder ! De har fået nogle lave af stof fra Zegna. Med  pyntelæg og sidespænder. Det var godt 🙂 

Jeg har købt mig et par sko. Fra Velasca. Et par derby sko. Så lækre ! Men stenhårde at gå i indtil de er gået til. Det tager tid og gør ondt. Man må lide.

Fandt en Hugo Boss trenchcoat i Episode. Genbrug. Er godt (og billig) ting. Og slips fra Balmain, Dior og Yves Saint Laurent.

Familien har besluttet at holde jul i Paris. Nu må se om det lader sig gøre med al den uro i verden. Men dér blev det også besluttet at jeg tager den ældste datter med til Paris i november for at se tennis. Rolex Paris Master. APT 1000. Det bliver godt ! – og hvor vi skal spise er fastlagt…. Og jeg skal til skrædder for at få en skjorte. Stort.

En fotograf bekendt, Ole Christiansen, som jeg regner for en af dette lands bedste fotografer, har lavet en ny bog: “Cannes

Bogreceptionen foregik i Grand Teatret. Passende sted. Receptioner er ikke min ting. Aldrig været. Bliver det aldrig. Men hvad gør man ikke…

April altså også budt på gode ting !

 

anmeldelser fotografi ide inspiration multipel sclerose Musik Paris rejse tanker tennis udstilling

Skriv en kommentar