Fotobøger kan en masse. Du kan lære og få inspiration !
Jeg er stor fan af fotobøger og anbefaler alle som fotograferer at se i dem flittigt ! Mon ikke kunststuderende også ser i en masse bøger om kunst, de store kunstnere, fx malere ? Som fotograf kan du lære noget af de store mestre indenfor de forskellige genrer.
Ved fx portrætfotografi kan du lære en masse. Om lyssætning og posering. Det er en god idé at starte med at kopierer – som høfligt kaldes en “parafrase – og langsomt vil du blive klogere på både det tekniske men nok så meget vil du udvikle dig selv og derigennem skabe dit eget. Det lyder måske meget “Yoda”-agtigt….The Beatles startede som et kopi band..
Men nu skal de måske videre. (dette er bare nogle få af dem). “Måske” fordi det er lidt tungt. De repræsenterer en stor og lang periode i mit liv, hvor foto og fotografi fyldte meget. Rigtig meget. Men måske jeg er videre ? Det trækker jo stadig lidt og jeg tænker ofte i billeder. Og, som alle moderne mennesker, ser jeg mange billeder. Nogle gode. Mange elendige. Som mine egne billeder.
Som altid når man skal sige farvel, bevæge sig fra et kapitel til et nyt kapitel er det en proces. Det er jo ikke bøgerne i sig selv men al det de repræsenterer af håb og drømme.









anmeldelser fotografi ide inspiration multipel sclerose Musik Paris rejse tanker tennis udstilling