Foråret i Købehavn lader vente på sig og det virker til, at vi ikke kan ryste den hårde vinter af os
Kalenderen siger april og den første forårsmåned ligger nu bag os. Men her i København er foråret ikke trådt i kraft endnu !- men sommertid er … Det er ikke usædvanligt for april er altid en “Lotto”-måned. Man ved aldrig rigtigt. Men vi har oplevet forår. I Paris med 17 grader i en uge. Dét gør noget ved livsglæden !
Men der er gode ting også. Udover den omtalte tur til Paris er vi planlagt sommerferie til Sanremo og jeg ved at der kommer en, måske to, ture mere til Paris i år. Jo, jo, vi har været begge steder før – og vi glæder os !
Ofte taler jeg nok om Paris men tag ikke fejl. Jeg er født og opvokset i København og holder meget af byen. Byen har ændret sig meget siden jeg var lille dreng i 1970érne og ung i 1980érne. Absolut til det bedre. Fra dengang København var “udskudsdanmark” til i dag hvor København har et mere internationalt præg med mange gode spisesteder. Men det kniber nu med parkerne og træer, skolerne og sportsfacilliteterne som fx svømmehaller. Det er noget man kan gøre noget ved, hvis man vil, og så er der andre ting som er bestemt af staten og udviklingen i verden. Men vi skal ikke klage. Dog er jeg meget bevist om at København er et slags reservat og at livet leves meget anderledes i fx Grindsted. Det må man ikke være blind for.
Store eller større byer som fx Paris, Rom og London kan jo naturligvis noget andet, og mere end, København. Alene grundet deres størrelse, antal indbyggere og det er den er hovedstad i markant større land, som er med i G7. Størrelsen gør en forskel.
anmeldelser fotografi ide inspiration multipel sclerose Musik Paris rejse tanker tennis udstilling