Jeg har haft flere årskort men i 2023 er valget faldet på Glyptoteket
Det er ikke fordi jeg er specielt kulturel og tilhører på ingen måde kultureliten men min MS kræver at jeg kommer ud og bliver stimuleret både visuelt og ved turen dertil. Igennem årene har jeg haft flere årskort:

Lousiana – det kom sig af at vi var der i anden sammenhæng og så er prisen på årskort ofte strikket sådan sammen, at man føler man lige så godt kan købe et årskort. Louisiana ligger så smukt i Humlebæk, hvor vi har boet da døtrene var små. Og ingen tvivl om at Louisiana laver nogle fantastiske udstillinger, som jeg har skrevet om før – det ligger bare lidt langt væk fra min bopæl. Men tager ikke bare lige…det bliver en udflugt og det skal planlægges.
Statens Museum for Kunst og Nationalmuseet. Hm…det irriterer mig voldsomt at jeg skal betale for at komme ind. Det er Statens – altså MINE – musseer. Det provokerer mig voldsomt at musseerne selv har bedst om at tage entré. Det var gratis længe (hurra for kulturminister Brian Mikkelsen!) og jeg synes de svigtigt voldsomt. Fint at kunne tage entre ved specialudstiller men at tage penge for det jeg allerede har betalt dyr for er en hån !
Dansk Arkitektur Center (DAC) har en masse event, walks etc. Men udstillinger skuffer ofte. Før holdt de til i Gl. Dok men bor nu i Blox. For mig er det ikke et sted jeg kan komme ofte.
Tivoli. Hvad skal man sige ? For mig er der for mange mennsker og halløj. Og når jeg er gået igennem Tivoli den gang skal der gå noget tid før jeg gør det igen.
Jeg besluttede mig for Glyptoteket
Efter lidt tanke frem og tilbage faldt valget på et årskort til Glyptoteket:
- det ligger tæt på
- der er ro
- jeg kan komme der igen og igen og ikke kede mig
Glyptoteket byder på en masse visuelle oplevelser og det er en fornøjelse at hive iPhone frem
anmeldelser fotografi ide inspiration multipel sclerose Musik Paris rejse tanker tennis udstilling