Har KB Tennis det for nemt i Elitedivisionen og kunne de gøre mere for at skabe en oplevelse?

Igen i år vandt KB DM for hold indendørstennis og jeg ved at vinderne har altid ret..men har de nu det ?

Vinderen har altid ret siges det og ofte har kritik eller konstruktive forslag det svært hos vindere. De har jo vundet så hvorfor lave noget om ? Det er en generel observation og jeg ved ikke om det er sådan i KB Tennis. Men faktum er, at de vinder. Og faktum er, at KB Tennis har en velformuleret værdisæt som de kalder “KB Vejen“. Et nedskrevet værdisæt er jeg stor fan af !

KB Tennis er landets førende tennisklub pt. Det er indiskutabelt. Og det er det sikkert mange grunde til. Succes avler succes. Når der er succes blive det nemmere at få sponsorer, nemmere at få de gode spillere, nemmere at få gode trænere – det blive ren positiv spiral hele vejen rundt. Og det kan give et fortælling om, at skal du blive god, sådan rigtig god, så skal du naturligvis spille tennis i KB. Ikke at det nødvendigvis er rigtigt og nogle vil måske have gavn af at spille for en mindre klub. Ved siden af klubtræningen er der mulighed for fx at komme på Leschly Tennis Academy, hvis du er god og er motiveret. Dér kan du helt sikkert blive udfordret og udviklet !

Når KB Tennis to år i træk vinder DM Indendørs  for hold både hos damerne og herre  – og i år 4-0 i begge finaler – er et udtryk for at konkurrencen i den danske elitedivision er for ringe. Over sæson 24/25 har der særlig hos damens være alt for mange 6-0, 6-0 kampe. Sønderborg, som rykkede op til sæsonen, trak deres hold inden start så det var walk over og dermed var elitedivisionen reduceret til syv hold inden den kom i gang.

Jeg er ikke sikker på, at det er godt for dansk tennis med så dominerende en klub – men det er ikke KB’s skyld.

KB bør påtage sige Give´s rolle

Du har måske læst i andre at mine blogs, at jeg bestemt ikke er imponeret over tilskueroplevelsen til tennis ? Ellers kan du læst her eller her. Jeg har ingen baggrund eller funktion i dansk tennis. Jeg kan bare godt lide tennis og så er jeg såden indrettet, at jeg lægger mærke til ting. Fx lægger jeg også mærke til interiøret, lydniveau  og service når jeg er på restaurant. Jeg ved jo godt, at den tennis jeg ser i den danske Elitedivision ikke er som den Grand Slam tennis jeg kan se på TV. Ej heller som jeg kan se i Båstad. Men oplevelsen kan godt være god. Det burde den være. Og klubberne burde anstrenge sig noget mere.

Og her komme KB Tennis ind i billedet igen. De gør ingenting for at skabe en god oplevelse. Andre klubber tilbyder fx kaffe, nogle øl og sodavand, nogle giver kage og andre grilpølser og nogle har også musik i form af band eller DJ. Jeg ved godt at det er gratis at se tennis i Danmark – og man kan heller ikke tage penge for det ! Produktet som tilskuer er ringe. Derfor er der kun få tilskuere udover mor, far og bror/søster. 

De er ikke engang i stand til at mobiliserer deres juniorhold.

Når KB er danmarks førende klub med flere anlæg kunne du måske forvente, at de forsøgte at skabe en tilskuer oplevelse ? Det synes jeg godt man.

Nu er Give ude af Dansk Tennis Forbund. De forsøgte faktisk at skabe noget og gå forrest. Den rolle kunne KB passende tage på sig. Lidt som “den som har evnen har pligten” eller som “den som har ressourcerne bør påtage sig opgaven”.

“Det er trist, men klubben vil blive husket for modet til at tænke stort og anderledes – noget som er en mangelvare i dansk tennis.” som de skriver i Tennisavisen.

Epoken i Give er slut

 

anmeldelser fotografi ide inspiration multipel sclerose Musik Paris rejse tanker tennis udstilling

Skriv en kommentar